نوشته شده توسط : حامد سیفی


شبکه هاي ماهواره اي و جنگ نرمبه دليل نبود آمار دقيق و روشن،
نمي توان حجم استفاده از شبکه هاي ماهواره اي را در ايران تعيين کرد وليکن با عنايت به شواهد و قراين موجود
مي توان حدس زد که ميزان بهره برداري از اين شبکه ها در سال هاي اخير افزايش محسوسي داشته است.
به لحاظ فني در159  مدار تلويزيوني در کل جهان،203  ماهواره تلويزيوني فعال است که از اين تعداد در80  مدار قالب دريافت در ايران، يکصد ماهواره تلويزيوني-يعني نيمي از ماهواره هاي جهان-قرار دارد. اين تعداد ماهواره ها، امکان تماشاي حدود18000  شبکه تلويزيوني را در ايران فراهم مي آورد.
با رسيورها و ديش هاي معمولي مي توان تا نزديک2000  کانال ماهواره اي را در ايران با کيفيت بالا دريافت کرد.  شبکه هايي که اکثر قريب به اتفاق  برنامه هاي آنها با سنت و فرهنگ ايراني و اسلامي در تضادند و اثرات مخرب روحي و رواني بر مخاطبين ايراني
مي گذارند و يکي از مهمترين تاکتيک هاي غرب در جنگ نرم عليه ارزش هاي اسلامي و ايراني است.
در بين شبکه هاي ماهواره اي که به سهولت در ايران قابل دريافت است، بيش از380  کانال خاص موسيقي وجود دارد که شبانه روز در حال پخش موسيقي، کلي‘، رقص، آهنگ هاي درخواستي و کنسرت هستند. عموم اين برنامه ها آکنده از حرکات ضداخلاقي و اروتيکال است. در حالي که علا وه بر اين شبکه  هاي اختصاصي موزيکال، حدود1200  شبکه هم در خلال برنامه هاي خود کلي‘ ها و شوهاي موزيکال پخش مي کنند.
در حوزه کودک و نوجوان بيش از250  کانال ماهواره اي قابل دريافت در ايران است ضمن آنکه بخش مهمي از برنامه هاي کانال هاي عمومي نيز به بخش برنامه هاي کودک و نوجوان اختصاص دارد. اين شبکه ها علاوه بر پخش کارتون هايي که عموما در تضاد با مباني اخلاقي ماست، به فرهنگ سازي ارزش هاي ليبرالي و اومانيستي غرب در ذهنيت اطفال ايراني  مي کند و آنان را شيفته زندگي آمريکايي و غربي مي نمايد. در حوزه مصرف زدگي و فرهنگ سازي پوشش و مد، حدود80  شبکه وجود دارد که اختصاص به نمايش مد ولباس دارد، لباس هايي که رسما تبليغ فرهنگ عرياني است.
اين شبکه ها، حتي تحت عنوان “ميس بيکيني” به تبليغ لباس زير مردانه و زنانه مي پردازند. بايستي بدانيم که تبليغ پوشش غربي صرفا به اين کانال ها منتهي نمي شود و ساير شبکه هاي ماهواره اي نيز در متن برنامه هاي خويش بدان اقدام مي ورزند.
در کنار کانال هاي ماهواره اي فوق، حجم شبکه هاي اروتيک قابل توجه است. مروري بر موارد فوق که به اجمال اشاره شد نشان مي دهد که امپرياليسم رسانه اي دنبال هويت زدايي از کشورهاي غير غربي و
بويژه اسلامي و تبليغ و ترويج فرهنگ منحط غربي است. حجم انبوه و روزافزون اين شبکه ها باعث رويگرداني مخاطبين از فرهنگ خودي و دل بستن به آموزه هاي بيگانه مي شود. جالب است بدانيم که رژيم صهيونيستي با دو ماهواره رسمي2 وAmos 1 ،  214    شبکه شبانه روزي راه اندازي کرده و بديهي است مهمترين هدف آن مبارزه با جهان اسلام و ارزش هاي اسلامي است.
در حوزه مسائل سياسي در کنار هزاران شبکه ماهواره اي،32  شبکه فارسي زبان سياسي، ضد فرهنگي، تجزيه طلب و برانداز، قوم گرا،
ضد ديني، فيلم و موسيقي فعاليت مي کنند که هدف مشترک همه اينها القاي ارزش هاي ضد اسلامي و ضد اسلامي به فرهنگ ايراني و دستکاري در افکار عمومي ملت ايران است.
شبکه هاي فارسي زبان در راستاي جذب مخاطب ضمن پخش
برنامه هاي ناسيوناليستي افراطي به ايجاد شکاف هاي قومي، ملي و ديني مي زنند تا اقتدار ملي کشور را تضعيف و آن را در شرايطي از التهاب و اضطرار نگه دارند.
در انتخابات اخير رياست جمهوري شبکه هاي ماهواره اي با استفاده از انواع تاکتيک هاي خبر رساني سعي در تاثيرگذاري در تصميم ملت ايران داشتند. در اين ميان نقش برخي  شبکه ها از جمله
B.B.C Persian   ،VOA    ،   ƒ CNN  بارز تر بود. اين شبکه ها که با CIA   و  MI6   ارتباط ارگانيک دارند با دستيازي به انواع تاکتيک هاي جنگ نرم در صدد القاي وجود دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و به تبع آن مشروعيت زدايي از نظام جمهوري اسلامي ايران بودند.
در کنار شبکه هاي فوق، کانالهاي فارسي زباني چون تلويزيون رنگارنگ، ملي، پارس، آپادانا، ايرانيان، کانال يک، آزادي، تپش، ايران، جام جم
 بين المللي،  اميد ايران، IPN   و... که اغلب به گروهگ ها ضد انقلابي سلطنت طلب، کمونيست ها و... منتسب هستند به شايعه پراکني عليه نظام اسلامي مي پردازند.



:: موضوعات مرتبط: شبکه هاي ماهواره اي و جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد